Tauplitzalm, Ausztria

Tauplitzalmra fel lehet jutni Tauplitzból 1.a sífelvonóval,
2. gyalog , ami elég nehéz  túra, de 3. felmehetünk autóval is. Idén a Bad Mitterndorf -ból induló alpesi utat választottuk Az út 10 km -es fizetős útszakasz.

Kiindulási pont: Bad Mitterndorf - Thörl
Magasság start: 804 m

Magasság Vége: 1586 m

Hossza a fizetős út: 10 km

Legnagyobb gradiens: 9%

Az útdíj 12 Euro/ autó/ max 5 fő az aktuális árak : http://alpenstrasse.at/panoramastrasse/mauttarife/

A fennsíkon biztonságos parkoló várja az autóval érkezőket.
Innen eldöntheti , ki merre indul, látnivaló akad bőven,  csodaszép panoráma nyílik a környező hegyekre.
 Dachstein tetejét nyáron is hó fedi.

Lehet választani bőven, merre induljunk tovább ..

A Grimming egészen közel van :)

Itt készül a "finom alpesi tej"

Van még feljebb..

A kisvonat 5 Euroert végigszáguld a fennsíkon, de vannak traktor vontatta vagonok is ..

Meg van még a kistrabi:)

Tovább haladunk a Steiersee felé,

amit sziklás hegyek ölelnek körbe...

Rövidítettük az útvonalunkat , és a könnyűnek tűnő kitaposott ösvényen ereszkedtünk le a tóhoz. A köves , meredek ösvényen csak abban voltunk biztosak, hogy itt biztosan nem mászunk vissza.

Ahogy egyre lejjebb értünk a tó egyre távolodott,  a levezető sziklás ösvényen való ereszkedés , mely mellett a  kicsiny patak robog a tó felé , különösen szép élmény.

A smaragdzöld ,  kristálytiszta víz és napsütés, a sekély vízben apró pisztrángok hada , távolabb kis kacsacsalád úszik a vízen, hatalmas szitakötők , pillangók ...

Aprócska "édenkert" a hegy szívében...

Mivel eldöntöttük , hogy vissza nem mászunk, gondoltuk megkerüljük a tavat, amiből jó kis túra kerekedett....

Keskeny köves ösvény vezet a tó másik oldalára , itt is nagyon sokan fürödtek, pihentek ..

Az ösvény a völgyben halad felfelé, ha elfáradtunk ez már igen nehéznek tűnik, egy elágazásig jutunk ahonnan már néhány lépés, hogy  Schwarzensee -re is vessünk néhány pillantást. Hát ez is gyönyörű.

Az elágazástól visszafelé tartunk a kijelölt piros útvonalon mely a Steirersee fölött vezet. Az ösvény keskeny , helyenként köves, egyszóval kalandos..

Meleg nyári nap volt, elfáradtunk rendesen, itt mát a fényképezőgépem is hátizsákba tettem :) de csodák még mindig vártak ránk..
az úton akad egy kis sziklamászós szakasz is,

Innen már könnyebben haladtunk, a visszafelé út sem volt rövidebb, de már ismert utakon haladtunk. A kilométereket  és a szinteket nem számoltuk, csak éreztük a lábainkban :)

Aki erre jár és szép az idő mindenképp ajánlom válasszon egy utat magának a hegytetőn, Lélegzetelállító élményekben lesz része :)